Houd je brein voor de gek: hoe je luiheid kunt overwinnen en aan de slag kunt

door | februari 5, 2021

vacatures

De nieuwste ontwikkelingen in de neuropsychologie zullen iedereen helpen die gewend is lui te zijn, maar op zoek is naar nieuwe manieren om te motiveren. Gisteren vroeg, vandaag geen tijd, morgen laat. We wachten altijd op het juiste moment om onze dromen waar te maken. Nu is er geen tijd en kennis, dan zijn de omstandigheden niet hetzelfde. Beroemde mensen hadden vergelijkbare problemen. Ze kwamen er allemaal zo goed mogelijk uit. Dus, wrok en haat tegen de Metallica-groep gingen vooruit, de oprichter van de Amerikaanse metalgroep Megadeth Dave Mustaine, de Franse schrijver Victor Hugo had een niet innemende bezuiniging om de wens uit te sluiten om de roman op tijd af te maken, en de componist Ludwig van Beethoven stimuleerde de activiteit door ijswater te gieten. In onze tijd is het niet nodig om gebruik te maken van dergelijke radicale methoden. Het is voldoende om de nieuwste ontwikkelingen in de neuropsychologie te analyseren, uw gedrag enigszins aan te passen en te genieten van het resultaat. Zoals we al weten uit het vorige artikel, leven er twee tegengestelde delen in ons. De vertegenwoordiger van het oude brein, laten we hem Zhrulkin noemen (wil nu alles), en het jonge brein – Rationeel (denkt aan de toekomst). Vanwege het feit dat Rational meer energie verbruikt en minder verantwoordelijk is voor overleving en voortplanting, domineert Zhrulkin vaak over ons. Het nut van Zhrulkin is bewezen door miljoenen jaren van ongelooflijke menselijke vitaliteit. Hij zorgt ervoor dat we minder werken, meer eten en motiveert ons. Er zijn uitzonderingen, en een persoon van kinds af aan kan Zhrulkin beheersen, maar niet iedereen heeft zoveel geluk. Daarom hebben de meeste mensen verschillende trucs nodig om het te overschaduwen. Laten we eens kijken naar de meest effectieve manieren.
Profiteer van de zwakte van de hersenen voor onvoltooide acties
Als je eenmaal begint, ben je niet meer te stoppen. De hersenen worden aan het werk getrokken. Onafgedane zaken irriteren hem immers vreselijk. Psycholoog Kennett McGraw bevestigde dit in zijn onderzoek. De proefpersonen kregen een legpuzzel en toen alles bijna klaar was, werd hen gevraagd om het af te maken. Het had geen rationeel punt om de puzzel verder op te lossen, maar 90% van de deelnemers bleef om het werk af te maken. Een soortgelijk effect treedt op bij het lezen van een oninteressant boek of het kijken naar een film. Het heeft geen zin om verder te gaan, maar onbewust wil ik uitlezen of kijken. Om de methode voor je eigen egoïstische doeleinden te gebruiken, is het voldoende om van de grond te komen, bijvoorbeeld door in een groep gelijkgestemde mensen te werken.
Verder zal het effect van onvoltooide actie je ertoe aanzetten om de hele tijd te werken.
Verander de mentale houding De patiënt van de Amerikaanse psychiater Milton Erickson kon haar gewicht niet op het niveau van 60 kg houden. Zodra de begeerde figuur was bereikt, keerde het meisje terug naar de gebruikelijke 80 kg. Erickson waarschuwde dat de behandeling pijnlijk zou zijn, en de patiënt was het daarmee eens. Hij liet haar haar hele lichaam vergroten van 80 naar 90 kg. Het meisje rolde driftbuien, snikte, maar herstelde geleidelijk tot 90 kg. En toen, met ongelooflijke opluchting, begon ze het te verminderen en bereikte snel 60 kg. Het geheim van succes is om de mentaliteit te veranderen van “afvallen – aankomen” naar “aankomen – afvallen”. De angst om deze horror opnieuw te overwinnen, maakte het mogelijk om het succes te consolideren en niet meer aan te komen. Veel meer zijn bekend met het probleem van het overslaan van trainingen: vandaag annuleer ik de les, maar de volgende keer ga ik 100%. En ga de volgende dag niet met een nieuwe belofte. De oplossing zal zijn om de mentaliteit “Ik ga vandaag niet – ik ga morgen” te veranderen in “Ik ga vandaag niet – ik ga morgen niet.” Beloof jezelf dat als je vandaag de les overslaat, je sport twee weken lang vergeet. En het is moeilijker om dit te doen dan het uit te stellen tot morgen. Dit elimineert het standaard excuus en stopt met het eten van jezelf een ontbijt.
Vereenvoudig de eerste stap zo veel mogelijk
Het is vaak moeilijk om aan de slag te gaan vanwege hoe lang het kan duren. De hersenen schilderen vreselijke beelden van een tijdelijke apocalyps. Huiverend van afschuw proberen we dit vreselijke moment zo ver mogelijk uit te stellen. Een effectieve anti-apocalyptische oplossing zou zijn om de taak op te splitsen in een reeks kleine, onbevreesde en soms smakelijke taken. U hoeft uw scriptie niet te doen. Plan een voorblad, inhoudsopgave of inleiding. De eerste stap duurt het beste niet langer dan 20 seconden. Dankzij het vlindereffect kunnen kleine handelingen tot ongelooflijke resultaten leiden.
Bouw neurale verbindingen
De hersenen houden er niet van om iets nieuws te doen. Vanuit zijn oogpunt kan het onveilig en zeer energie-intensief zijn. De nieuwe activiteit verschilt van de gebruikelijke in een kleiner aantal neurale verbindingen in de hersenen. En om nieuwe verbindingen te ontwikkelen, moet je constant oefenen.
De praktijk van visualisatie kan deze taak perfect aan: het maakt de hersenen niet uit of je het werk echt doet of stel je voor hoe je aan een nieuw bedrijf werkt.

In beide gevallen zullen er nieuwe neuropaten worden gebouwd. De Australische psycholoog Alan Richardson kon de effectiviteit van visualisatie bewijzen door onderzoek te doen naar basketballers. Alleen door hun training te visualiseren met het gooien van de bal in de basket, konden de spelers hun resultaten verbeteren. De voortgang van de spelers die in dezelfde tijd in de sportschool trainden, was niet veel beter. Als je niet genoeg wilskracht hebt om dagelijks noodzakelijke acties te ondernemen, stel je dan mentaal voor dat je dit bedrijf doet, en vooral met plezier. Alleen de noodzakelijke neurale verbindingen zullen in minimaal 45 dagen worden ontwikkeld, maar met elke herhaling wordt het gemakkelijker en gemakkelijker voor u om te handelen.
Train je wilskracht
Succes in het leven hangt af van wilskracht. Onderzoek door hoogleraar psychobiologie Casey aan de Cornwell University toont dit duidelijk aan. Casey bood de kinderen marshmallows aan, maar met de voorwaarde: als je 15 minuten wacht, kun je nog een zoetigheid krijgen. Sommige kinderen konden de verleiding niet aan en aten meteen marshmallows. Na 40 jaar besloot de professor het lot van de kinderen te achterhalen en zag hij dat degenen die de test hadden doorstaan ​​en de marshmallows niet aten, efficiënter bleken te zijn, gematigder in voeding en minder vatbaar voor de invloed van slechte gewoonten. Maar er is goed nieuws voor bangeriken: wilskracht kan worden getraind. Je kunt het pad volgen van de natuurkundige Nikola Tesla, die opzettelijk desserts weigerde ten gunste van anderen en zo wilskracht ontwikkelde. Of begin met mediteren. Meditatie onderdrukt immers het oeroude impulsieve brein, waardoor stress, angst en angst worden verminderd. Meditatie activeert de frontale kwabben, die verantwoordelijk zijn voor wilskracht, het verbeteren van aandacht, geheugen, concentratie en creativiteit. Vijf tot tien minuten meditatie per dag is voldoende om zelfbeheersing te ontwikkelen.
Tank hormonale brandstof bij
Hormonen reguleren het metabolisme en de cellulaire activiteit en hebben een significant effect op de prestaties. Een cocktail van melatonine, dopamine, endorfine, serotonine en oxytocine voegt kracht en motivatie toe om uitstekende resultaten te bereiken. Melatonine versterkt het immuunsysteem, vertraagt ​​het verouderingsproces en wordt alleen ‘s nachts aangemaakt, daarom is een goede nachtrust zo belangrijk. Dopamine is een plezierhormoon dat de motivatie beïnvloedt. Het helpt om aangename herinneringen, heerlijk eten en alcohol te ontwikkelen, maar met verwoestende gevolgen. Endorfine is een hormoon van vreugde. De synthese vindt plaats onder invloed van lichamelijke inspanning. Serotonine is een goed humeurhormoon dat wordt geproduceerd door goede herinneringen en zonlicht. Oxytocine vermindert angstniveaus en de synthese ervan wordt bevorderd door, massage en gezelligheid. Het belangrijkste is om te onthouden dat de prestaties afhangen van de kwaliteit van de brandstof. Voorzie het lichaam daarom van eersteklas brandstof. Deze aanbevelingen zijn voldoende om in de richting van uw dromen te bewegen. Per slot van rekening heeft een modern persoon op zijn minst verschillende kansen per dag om zijn leven te veranderen, en de omgevingsomstandigheden zijn daartoe bevorderlijk. Het belangrijkste is om het verlangen om radicaal te veranderen in één dag te onderdrukken en geleidelijk nieuwe praktijken te introduceren, zonder stress voor het lichaam. En volgens de wet van de dialectiek verandert kwantiteit altijd in kwaliteit. Daarom zijn 30 minuten dagelijkse vrijwillige inspanningen voldoende om nieuwe hoogten te bereiken op het gebied van gezondheid, relaties, financiën, creativiteit en andere gebieden van het leven. Er is weinig te doen – jezelf van de bank rukken en handelen.

https://www.vindazo.be